De agaseke mand was een vertrouwd beeld in de voorbije
veertigdagentijd. Elk weekend werd er een ander symbool bij geplaatst, dat dan
op zijn beurt terug kwam in de lezingen van die dag.
Op palmzondag begonnen we de viering buiten bij de icoon die ook voor de
toevallige voorbijganger moest duidelijk maken dat wij hoopvol uitzien naar het
feest van Pasen.
We vierden samen het laatste avondmaal op witte donderdag, en enkelen lieten de
voeten wassen, in naam van de ganse gemeenschap.
De avonddienst van Goede Vrijdag was zoals vorig jaar een gebed met liederen uit
Taizé. We plaatsten het Taizékuis bij het nieuwe hongerdoek.
Na de voorbeden werd iedere deelnemer uitgenodigd zijn eigen bede aan het kruis
toe te vertrouwen door er een rood theelichtje bij te plaatsen.
De Paaswake vond dit jaar voor de gemeenschappen van de Heilige Drievuldigheid
en Xaverius plaats in de Xaveriuskerk. Daar werden dan ook de beide paaskaarsen
gezegend.
Op paasdag hebben de vormelingen van dit jaar hun geloof uitgesproken. Op die
manier staan ze een stapje dichter bij hun vormselviering van 29 mei dit jaar.
De Trinidad groep had voor deze gelegenheid een gelegenheidskoor samengesteld
dat ondermeer een reeks gospel liederen bracht.
Vasten en Palmweekend
Verzoeningsviering
Witte Donderdagviering
Goede vrijdag viering
Paaswake De eerste beelden zijn redelijk donker, maar toen was er ook nog geen "nieuw licht".
Paas gezinsviering
Index fotoboek      Naar pagina Werkgroep Liturgie